עיצוב הבית | תאורה לבית | יעקב אפריאט אדריכל ומעצב פנים

תאורה לבית – עיצוב תאורה

אחד הדגשים החשובים שעלינו לתת עליהם את הדעת בעת עיצוב או שיפוץ של בית הוא מרכיב התאורה. תאורה לבית, מעבר היותה פונקציה המאפשרת לנו להאיר את החלל בשעות החשיכה, היא מאפשרת לנו להגדיר חלל, להעניק אווירה, ויש למה משמעות חשובה ביותר על התחושה של הדיירים בביתם.


בעת בחירת תאורה לבית, עלינו להתחשב במספר אלמנטים שונים, אשר ההתייחסות אליהן, תסייע לנו לבחור את סוג התאורה, את הנברשת או המנורה לחדר השינה, הסלון, המטבח וחדרי האמבטיה.


לפני שאנחנו מתחילים בתהליך בחירת התאורה לבית ועיצובה, אנחנו קודם כל צריכים להתייחס אל האור הטבעי של הבית, אור השמש, האם חלונות הבית גדולים מספיק לאור טבעי במשך היום? האם אנחנו נזקקים לתאורה במשך שעות היום? לאחר שבדקנו את עניין האור הטבעי, ניתן לגשת אל בחירת התאורה לבית בצורה מכוונת, כלומר, הצרכים שלנו אל מול החלל שלנו.

עיצוב תאורה מאפשר לנו ליצור משחקי אור וצל באמצעות הארה של המנורה, ניתן לבחור במנורות המאירות כלפי מעלה או כלפי מטה, וכך אנחנו יכולים ליצור אשליה של חלל גדול יותר או חלל אינטימי. עניין נוסף בו יש להתחשב הוא מרכיב התאורה עם שאר הריהוט של הבית, לא רק מבחינת המיקום של נקודת האור, אלא מבחינת החזרי אור. לדוגמא, בדירות בהם רהיטים כבדים עשויים עץ, יהיה צורך באור חזק יותר, ולהיפך, בדירות בהם הריהוט והצבע השולט הוא לבן, צריך לשים לב כי האור אינו יותר החזר ואינו מעצים אותו פי כמה וכמה. תאורה לבית צריכה להתייחס גם לסוג החדר, ישנם חדרים בהם נזדקק לתאורת עבודה, כמו המטבח, וחדרים בהם נראה תאורה נעימה יותר, כמו חדר השינה.


בחירת תאורה לבית נראית לנו לפעמים עניין של מה בכך, אך למעשה, עיצוב תאורה הינו עניין מרכב, המצריך מאיתנו לתת את הדעת אל כל האלמנטים הנוספים הנמצאים בחלל, כמו גם הצרכים שלנו בשגרת היום יום. מתוך כך, בחירת התאורה לבית צריכה להיעשות בצורה מושכלת.


חדרי השינה מצריכים מאיתנו תאורה אשר תשמש אותנו לכמה צרכים, כמו תאורה לצורך משחק והכנת שיעור בית בחדרי הילדים, תאורה לקריאה, או תאורה ליצירה של אווירה אינטימית. מתוך כך, בדרך כלל, חדרי השינה יכילו מספר נקודות מאור לשימושים השונים.

בחדר המגורים אנו נזדקק גם כן למספר צורות שונות של תאורה, כמו תאורה לאירוח, תאורה לצפייה בטלוויזיה, תאורה לקריאה. במטבח אנו זקוקים לתאורה חזקה, התאפשר לנו לעבוד, אך יחד עם זאת, תאורה שהיא איננה מחממת בשעות הבישול. הכניסה לבית והמסדרונות צריכים להיות אף הם מטופלים נכון מבחינת התאורה. 

הכניסה לבית היא המראה של הבית, ועל כן, יש לבחור בגוף תאורה המאפשר לנו להנכיח אווירה וליצור חלל מזמין ונעים.

בחירת תאורה לבית מתייחס מעבר לצרכים הפונקציונאליים גם אל הדגשים העיצוביים, הן מבחינת גוף התאורה עצמו והן מבחינת סוג התאורה. כיום, ניתן אף ליצור אלמנטים דקורטיבים כמו תאורות ספוטים שקועות בתוך קרניז גבס, מנורות עומדות גדולות ועוד.


אנחנו, ביעקב סטודיו, המתמחים באדריכלות ועיצוב פנים, נשמח ללוות אתכם בשלבים של עיצוב ושדרוג הבית, תוך דגש על בחירת תאורה נכונה, המאפשרת לנו ליהנות מחלל מזמין, רגוע, אך עם זאת מעוצב נכון לשימושים השונים שלנו בחללי הבית.

בסטודיו שימת לב רבה לתהליך עבודה מוקפד ויעיל, התכנון המבוקר מאפשר ללקוח לראות ולהבין את הנעשה ולהיות שותף בו בכל שלבי הפרויקט עד להשלמתו.
הפרויקט בראשיתו מתחיל בהבנת צורכי הלקוח, הכנת סקיצות רעיוניות, הדמיות ריאליסטיות להמחשת קו העיצוב והקונספט הנבחר.
כמו כן הכנת תכניות עבודה וכתבי כמויות לביצוע, הקפדה על חומריות באיכות גובהה, פיקוח על הביצוע בכל השלבים והשלמת קו העיצוב בבחירת הום סטיילינג.


יעקב סטודיו לעיצוב ואדריכלות פנים עוסק בסקטור הפרטי תכנון ועיצוב פרויקטים של דירות, דירות חדשות מקבלן, וילות, פנטהאוזים ודירות יוקרה, בתים פרטיים ועוד.
בסקטור המסחרי חללים מסחריים, משרדים ותערוכות, דוכנים, קליניקות ומרפאות, מסעדות ובתי קפה, וחנויות.