טיפים לבחירת צבע לבית | יעקוב סטודיו לאדריכלות ועיצוב פנים

טיפים לבחירת צבע לבית

כאשר אנחנו באים לשפץ דירה, לשדרג חלל, מקום מגורים או מקום מסחרי, אחד הדברים החשובים לגביהם עלינו לקבל החלטה הינו צבע הקירות. כאשר מדובר בבחירת צבע לבית האפשרויות הן רבות, יצרניות הצבעים מספקות בעבורינו סקלות אין סופיות של צבעים ותתי צבעים, כך שבאמת ניתן ללכת לאיבוד בין כל המבחר העשיר.


צבע לבית, מעבר להיותו מוכתב על ידי אופנות וטרנדים משתנים, יכול למעשה לשדרג את החדר, להגדיל את החלל, לשדר חמימות או קרירות בחדר, וכמובן, הוא צריך להשתלב עם גוון הרצפות, הרהיטים, הבדים והטקסטורות.


מאחר ובחירת צבע לבית הינה משימה קשה, אך לא בלתי אפשרית, הכנו בעבורכם מספר טיפים, אשר יוכלו לסייע לכם בבחירת צבע לבית.


  • טעם אישי – למרות שמאוד מפתה ללכת אחרי טרנדים ואופנות אחרונות בתחום צבעי הבית, חשוב לדעת, כי מה שנחשב טרנדי היום, לא יהיה כך מחר, ועל כן, קודם כל, הקשיבו ללב ולכו אחרי הצבע שאתם אוהבים. אם אתם רוצים להיות טרנדים מבחינת הצבע, אתם יכולים לעשות זאת על ידי הוספה של פריטי נוי, אשר קל יותר לשנות אותם. מאחר וצבע לבית הוא עניין רציני, אשר למעשה מגדיר חלל, ומשפיע עלינו ועל תחושותינו במשך היום יום, חשוב ללכת עם הטעם האישי ועם מה שאוהבים.
  • הבדל בין הדוגמית לקיר – פעמים רבות, אנחנו בוחרים גוון מדוגמית שראינו בקטלוג של יצרן צבעים, אך אחרי שאנחנו מורחים את הצבע על גבי הקיר, מתקבלת תוצאה שונה לחלוטין, זאת מאחר והצבע של הדוגמית משתנה בהתאם לתנאים בשטח, לתאורה, לפעמים הוא יכול להיראות לנו נהדר במימדים קטנים, אך על קיר שלם הוא עשוי להתקבל באופן חיוור יותר. לכן, בטרם אתם רוכשים גלונים של צבע, מומלץ לבצע ניסוי וטעייה על גבי חלק קטן מן הקיר המיועד, על מנת שתוכלו לראות איך הצבע מתקבל בבית שלכם.
  • התאמה – בניגוד להתאמה של בגדים, התאמת צבע לבית הינו עניין שונה לחלוטין. בחירת צבע לבית צריכה להיות תולדה של החפצים, הריהוט והריצפה שיש בבית. חשוב להתאים את צבע הקיר לרצפת גרניט אפורה, או לפרקט חם. אם המטבח הינו מעץ טבעי, חשוב לבחור בצבע אשר ישתלב עם הארונות.
  • קר וחם – צבעים מתחלקים לשני סוגים עיקריים, צבעים קרים וצבעים חמים, וזאת מאחר ולצבע יש תכונה של קירור החלל או חימום החלל, הצבעים החמים הם צבעי הטבע: אדום, צהוב, ירוק בעוד הצבעים הקרים הינם צבעי השמיים כמו: אפור, כסף וכחול. אין חוקיות מבחינת בחירת סוג הצבע לחלל, אך מומלץ להעדיף את הצבעים הקרים אל חדרי האמבטיה, או חללים קטנים בהם אנו רוצים ליצור הרגשה של פתיחות, ואת הצבעים החמים אל חדרי השינה או המטבח.
  • אשלייה – צבע לבית יכול לייצר בעבורינו אשלייה, אם ניקח לדוגמא, חדר מגורים קטן, הרי שבאמצעות צבעית קירות בצבע בהיר, נוכל ליצור אשלייה של רוחב ופתיחות, ולהיפך, אם יש לנו חלל מגורים עצום בגודלו ואנו מעוניינים לייצר חמימות, מומלץ לבחור בצבעים כהים.


בחירת צבע עשוייה להיות בחירה לא פשוטה, ובדרך כלל צבע לבית הינו אלמנט חשוב בעת עיצוב פנים. יעקב סטודיו, אשר מתמחה בעיצוב ואדריכלות פנים, ישמח לעמוד לרשותכם, לסייע, לייעץ ולעצב את בית המגורים שלכם, בהתאם להעדפות שלכם, הרצונות שלכם והאהבות שלכם, אך בתוספת של יד מקצועית ומכוונת, אשר תאפשר לכם לנצל את חלל הבית בצורה הטובה והאופטימלית ביותר.