עיצוב קלינקות ומרפאות
עיצוב פנים ואדריכלות לקלינקות ומרפאות

עיצוב פנים לקלינקות ומרפאות, עבור מעצבי פנים, שהרי על הקליניקה להיות אסתטית ומזמינה, אך בד בבד לשדר יוקרה ושיק בהתאם לרוח המקום, ועדיין יש צורך במציאת הקונספט והשרשת הDNA של המטפל.

עיצוב קליניקה או מרפאה הוא ללא ספק אתגר, למה?

עבור מעצבי פנים, שהרי על הקליניקה להיות אסתטית ומזמינה, אך בד בבד לשדר יוקרה ושיק בהתאם לרוח המקום, ועדיין יש צורך במציאת הקונספט והשרשת הDNA של המטפל.

קליניקות לרוב בנויות בצורה די דומה, הן מכילות לובי כניסה ובו יושבת פקידה או מזכירה, יש את פינת ההמתנה, מטבחון ובו שתייה קלה או חמה, שירותים ואת החדרים הפנימיים של המטפלים.

קליניקה רפואית היא מרחב טיפולי אליו מגיעים אנשים לטובת קבלת טיפול, בחלק מהמקרים מלווים בחששות, וראוי לאפשר להם מרחב רגוע וביתי על ידי שימוש בגוונים מחבקים ואביזרים קלילים, כל זאת על מנת לאפשר לכל מטופל “להתמסר” לטיפול באמצעות הענקת ביטחון מקצועי בשילוב נוחות פיזית. 

תכנון ועיצוב פנים עבור קליניקה מצריך התייחסות למספר אלמנטים מרכזיים בולטים בעלי השפעה ניכרת.

לא כל הקליניקות זהות מבחינה קונספטואלית ולא כל המטפלים משדרים על אותו הגל. 

במהלך העיצוב נבקש להעביר תחושה שאותה לא תמיד קל להעביר במילים, של תפיסת עולם טיפולית ייחודית. 

עיצוב מרפאה ישלב בחובו פנים פסיכולוגיים ופנים פונקציונליים. בדרך כלל ייעשה מאמץ לייצר משהו אינטימי באמת, משהו מרגיע, נעים ולפעמים גם ממש מחבק. תאורה ואביזרים, צבעים, כל אלה נועדו להפיק "הרמוניה".

עיצוב המבקש להעביר תחושה רתימה של המטופל לתהליך הטיפולי כבר מהרגע הראשון, התחלה ברגל ימין.

בעיצוב קליניקות צומחת מתוך התפיסה לפיה עיצוב החלל הטיפולי אמור לתמוך במטרות הפסיכותרפיסטיות.

בחינה של מחקרים בהתנהגות אנושית מחד ועקרונות עיצוביים מאידך, מעלה כי העיצוב האופטימלי עבור מטופלים ומטפלים מכוון לאזן את העוצמות הרגשיות בחדר, באמצעות יצירת סביבה רגועה, אישית ורכה, שתורמת לתחושת ביטחון של המטופל ושל המטפל.

ממחקר שבו נבדקו תגובות אנושיות ל-30 תמונות של קליניקות, עולה כי ככל שהחלל כלל יותר אלמנטים המשדרים חמימות, כמו כיסאות נוחים וכריות רכות, כך דיווחו הנבדקים על רגשות חיוביים יותר כלפי החלל וכלפי המטפלים עמם עבדו.

עוד נציין כי בעזרת דגשים שונים ובחירה נכונה בתאורה ניתן ליצור דינאמיות רצויה. 

דינמיקה תיבחר בהתאם לסוג הטיפולים, כאשר יש הבדל בין צבעים רגועים שיעזרו בטיפול בבעלי הפרעות קשב לבין צבעים עזים שנועדו להקרין אנרגיה וחיוניות למשל במהלך פגישות אימון למתן מוטיבציה.

יעקב סטודיו, המתמחה בעיצוב פנים ואדריכלות, ישמחו ללוות אתכם בתהליך המיוחד של עיצוב קליניקה או חדר טיפולים, תוך מתן דגשים על העדפות שלכם, ועל הצרכים של ההקלינקה. ביעקב סטודיו, תוכלו ליהנות מעיצוב בתהליך אישי, הנעשה בשילוב של הדמויות, על מנת שתוכלו לדעת לאן פניכם מועדות עוד בטרם התחלנו לבחור את הצבע או המיקום.

זכרו, עיצוב קלינקה בצורה חכמה ומקצועית הוא המפתח להצלחתו של כל טיפול, הוא מאפשר לכם ליצור עניין אצל לקוחות פוטנציאליים כבר מהזווית של העין, ואנחנו האפשרות שלכם ליהנות מייחודיות ומקוריות בשוק הישראלי.


052-260-0410 - יעקב אדריכלות ועיצוב פנים 

 או לחצו כאן : להשארת פרטים